14 Ekim 2011 Cuma

American Cookie

Bu kurabiye tarifini uzun zamandır deniyordum ve istediğim tada ulaşamamıştım.Bu kurabiyelerde güzel bir lezzeti yakaladım ve sizlerle paylaşmak istedim.
Malzemeleri:
125 gr.Tereyağ
1 Su bardağı kahverengi şeker
2 yemek kaığı toz şeker
2 yumurta
2 Bardak un
1 vanilin(Vanilin özütü bulursanız daha güzel oluyor)
1/2 paket kabartma tozu
1 çimdik tuz
1 su bardağı damla çikolata ( 200gr.kuvertür çikolata irili ufaklı doğranmış)
(Ben damla çikolata kullanmıyorum çünkü damla çikolatanın kakao oranı çok düşük.kuvertür çikolataların kakao oranı %70 bölerken biraz zahmetli ama inanın buna deyiyor.Tırtıklı bir bıçak kullanarak bölebilirsiniz.)
Yapılışı:
1-Oda sıcaklığındaki tereyağ ve şeker krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
   (Yumurta ve tereyağ mutlaka  oda sıcaklığında olmalı,buda  20 dakikada gerçekleşiyor)
2-Yumurtaları teker teker yedirerek ekliyoruz ve 1-2 dakika daha çırpıyoruz.
3-Bir kapta harmanladığımız un,vanilin,kab.tozu ve tuzu da karışıma ekliyoruz 1-2 dak.daha çırpıyoruz.
4-Çikolataları ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırıyoruz.(Hamur normal kurabiye hamurundan farkl olarak elinize yapışıyor.
5-Hamurumuzu buzdolabında 30 dakika bekletiyoruz.
6-Yağlı kağıt serilmiş fFrın tepsisine dondurma kepçesiyle yada bir kaşıkla 5cm arayla diziyoruz.Üzerine hafifçe bastırarak biraz yassıltıyoruz.Aralıklı diziyoruz çünkü yayılıyor.
7-önceden ısıtılmış 180C'lik fırında 10-11 dakika pişiriyoruz.(dışarıya yumuşak çıkıyor, soğuyunca dışı biraz sertleşiyor ama içi yumuşacık kalıyor)
Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok: