11 Ekim 2011 Salı

Frambuazlı Pasta

Pandispanya İçin;
4 adet yumurta
1 Su bardağı tozşeker
2 su bardağı Un
100 gr. Süt (Yarım bardak)
60 gr Su
100 gr.Ayçiçek yağı
1 kabartma tozu
1 Vanilya
Kreması için;
200 gr Beyaz çikolata
200 gr sıvı krema
250 gr.Frambuaz
1 paket krema sertleştirici(eğer yumuşak olursa)
Yapılışı;
Şeker ve yumurtaları 10 dakika en yüksek devirde kabarıp sertleşene kadar çırpalım.Diğer tarafta kuru malzemeleri eleyerek karıştıralım.Düşük devirde önce kuru malzemeleri sonra sıvı malzemeleri koyup karıştıralım.(tahta kaşıklada olur.) İçine pişirme kağıdı serdiğimiz kelepçeli kalıba koyup.
180 derecede 40 dak.hiç açmadan pişirelim. Çıkardıktan sonra fırın teline ters çevirip koyalım soğusun.
Kremayı bir cezveye alalım, kısık ateşe oturtalım içine çikolataları atalım ve eriyene kadar karıştıralım. Ocaktan alıp soğutalım ve buzdolabında 1 saat bekletelim.Mikserin en yüksek devrinde krema sertleşene kadar çırpalım.Yumuşak olursa krema sertlaştirici koyup yine çırpalım.
Soğumuş kekimizi 3'e ayıralım ve sırayla önce krema sonra frambuaz koyalım ve katları tamamlayalım.(Ben içine herkata birer avuç damla çikolata da koyuyorum.) Üzerine istediğimiz krema sıkma ucunu takarak süsleyebiliriz.Ben bu pastadaki kalp şeklinide Royal Icıng'den yaptım.Pastanın ortasınada çikolata rendeledim.

Hiç yorum yok: