14 Kasım 2011 Pazartesi

ELMALI TURTA


Nedense bu elmalı turta tarifim beni taaa çocukluğuma götürür.Çünkü henüz 12 yada 13 yaşlarımdayken elmalı turtayı çok severdim ve bizim okula yakın bir pastane harika yapardı.O günlerde ben bu tarifin peşine düşmüştüm.Tabi ki kitaplardan ve dostlardan tarifler alarak.Çok fazla tarif yaptığımı hatırlıyorum ve O tada ulaşamadım.En sonunda bazı malzemeleri çıkarıp bazılarını da ekleyerek, bilemiyorum kaç kötü turta yaptığımı ama sonunda O tadı yakaladım ve yıllardır yaparım.Bu sefer eşim istedi,yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:
1/2 Margarin
2 Fincan şeker
1 fincan sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
Aldığı kadar un (Hamur çok sert ve çok yumuşak olmayacak.)
(Tarif çok eski olduğundan ölçüleri fincan,tartıp size öyle yazabilirdim ama biraz nostalji fena olmaz.)

İç Malzemesi:
3 adet elma rendesi
3 Yemek kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tarçın
10 damla limon suyu

Yapılışı:
-Önce margarini eritiyoruz sıcakken içine şekeri ekliyoruz ve çırpma teli ile karıştırıyoruz, şekerler biraz eriyince içine sıvıyağ,yoğurt ekliyor karıştırmaya ve soğutmaya devam ediyoruz.
-Ilık hale gelince içine yumurtayı ilave ediyoruz.Şekerlerin eridiğine ikna olunca içine kuru malzemeleri ekliyoruz.
-Hamurun 1/3 ayırıp dondurucuya atıyoruz.Diğer kısmını turta kabımıza yerleştiriyoruz.
-Diğer tarafta rendelediğimiz elmaları bir sahana koyup üzerine şekerinide ekleyip ateşe koyuyoruz.Elmalar kararmasın diye limonuda damlatıyoruz ve yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz.
-Ocağın altını kapatıp içine tarçını ekliyoruz.
(Ben iki ayrı kalıp kullandım isterseniz küçük kaplarda kişiye özel yada büyük turta kabında keserek servis yapabilirsiniz.)
 -Resimde görüldüğü gibi alta hamuru yerleştiriyoruz üzerine elmasını koyuyoruz ve en üste dondurduğumuz hamuru rendeliyoruz.
Diğer küçük kapta ise elimizde yuvarlayıp üstüne yerleştiriyoruz.
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 45 dakikada pişiyor.
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: