24 Aralık 2011 Cumartesi

MOUSSE PASTA (Yılbaşı Temalı)

Bu gün hava çok soğuk dışarıda kar yağıyor ve oğlum günlerdir çikolatalı bir pasta istiyor.Ama ben bu gün biraz tembellik yapmak istiyorum ve çok kolay olan hazır mousse dan pasta yaptım.Yılbaşı yaklaştığı içinse yılbaşı  temalı olsun istedim. Bu pastanın keki çok özel çünkü içine yağ yerine krema kullanılıyor ama tadı, tahmin edersiniz ki çok güzel.Bir pasta yapayım yoğun çikolatalı olsun ama beni fazla uğraştırmasın diyorsanız bu pasta tam size göre.üzeri zaten hazır ama keki browni tadında bu iki karışım gerçekten çok özel.
Aslında bu kek 26 cm.lik kalıba göre ben 22cm.kullandım 3 adet de küçük şirin pasta yaptım.Eğer pasta evde değil de dışarıya gidecekse kesmek ve servis etmek biraz zor oluyor.Bu küçük pastalar da belki size bir fikir verir.



Malzemeler:
4  Yumurta oda sıcaklığında
1/2 Su bardağı Un
1/2 Su bardağı Şeker
2 Yemek kaşığı Kakao
1/2 Paket kabartma tozu
1 Vanilya
100 gr.Kuvertür Çikolata (Kakao oranı yüksek)
100 ml. Krema

Üzeri için:
2 Paket Çikolatalı Mousse (Dr.Oetker)
Süslemek için biraz krema,arjantin şekeri ve dekor şekeri.
Ayrıca üzerini hiç süslemeyebilirsiniz de öylede çok güzel görünüyor.

Yapılışı:

-Bitter çikolatayı krema ile birlikte eritelim ve soğumasını beklerken diğer işlemleri yapalım.
-Bir kapta yumurta ve  şekeri köpürüp kabarana kadar çırpalım. Daha sonra çikolatalı kremayı ve diğer bütün malzemeleri ekleyelim.Düşük devirde birbirlerine karışmalarını sağlayıp yağlanmış kelepçeli kalıba alalım.
-180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirelim.
-Piştikten sonra keki kalıptan çıkarmayalım ama soğumasını bekleyelim.
-Diğer bir kapta mousse ları tarifine göre yapalım ve soğumuş kekin üzerine dökelim.Buzdolabında 2-3 saat dinlendirdikten sonra servise hazırdır.













Afiyet olsun   :)

   

Hiç yorum yok: