21 Aralık 2011 Çarşamba

POĞAÇA

Benim poğaçamı yapıp yemeden hiç kimse benim poğaçam çok güzeldir demesin.Çünkü bu poğaça mükemmel.
Lütfen deneyin ve benimle paylaşın.

Malzemeler:

-2 Yumurta
-125 gr.Margarin (eritilmiş)
-1 Su Bardağı ılık Su
-1 ''        ''       ''    Süt
-1 ''        ''      Sıvıyağ
-1 paket ınstant maya
-2 tatlı kaşığı tuz
-2 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar un

İç Harcı:

Kıymalı,Kaşarlı, Beyazpeynir ve dereotlu,patatesli
(Ben bir kısmını beyaz peynirli dereotlu yaptım ama hamurada karıştırdım çok güzel oldu.)

Üzeri için:
2 yemek kaşığı pekmez
2 yemek kaşığı su
(Pekmez ve su karıştırılarak,inceltilecek ve poğaçanın üzerine öyle sürülecek)

Yapılışı:

-Ilık su,Süt,eritilmiş margarin,sıvıyağ,yumurta tuz ve toz şekeri iyice karıştırın. Sonra içine biraz un ve  maya ilave edin daha sonra yavaş yavaş unu ilave ederek yumuşak br hamur elde edelim.
-Hamurun üzerini örterek 1 saat dinlendirelim ve mayalandıralım.
-Bu arada iç harcını hazırlayalım.
-Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde parçalar kopararak elinizle açın harcını koyun ve ek yeri alta gelecek şekilde kapatın.Önce pekmeze sonra susama batıralım ve tepsiye dizelim.
-Tepsiye dizilen poçalara bıçakla derin çizikler atın ve 1 saat daha mayalandırın.
-Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 35 dakika pişirelim.

-Buzdolabında hava almaz saklama kutusunda 1 hafta dayanıyor.Çıkardıktan sonra mikrodalga fırında ısıtmanız yeterli, inanın yeni fırından çıkmış gibi oluyor.

Afiyet Olsun... 

Hiç yorum yok: