1 Aralık 2011 Perşembe

PROFİTEROL

Geçen hafta kuzenime gittim bu harika profiterolü yedim.Tabi ki hemen resimledim daha neler vardı neler,sizlerle hepsini paylaşmak istedim ama resimlerde aksilik olunca iş başa düştü.Resimsiz tarif vermek hoşuma gitmediği için hemen yaptım. Genellikle evde yapılan profiteroller muhallebi tadından öteye gidemez ama inanın bu çok farklı.
İnanmazsanız deneyin....






 Malzemeler:
-1 kg Süt
-1 Su Bardağı Un  (200 gr.)
-1 Su bardağı Şeker (200 gr.)
-1 Tuzsuz Etimek
-1 Paket Krem Şanti
-1 Vanilya

Çikolata sos:
-1 Paket Bitter çikolata sos
-500 ml. Süt (Paketteki tarifine göre)

Yapılışı:
-Süt,un ve şeker ocakta karıştırılarak, koyuca bir muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir ve vanilyası eklenir.
-Diğer tarafta bir kabın içine etimekler çok küçük olmamak kaydıyla parçalanır.
-Pişen muhallebi biraz soğuması için kaşıkla  karıştırılır, 3-4 dakika gibi ve sonra içine bir paket toz kremşanti eklenir ve karıştırılmaya devam edilir.Topaklar yok edilince etimeklerin üzerine dökülür ve etimek parçacıklarının muhallebi ile buluşması sağlanır.
-Diğer tarafta çikolata sosu yapılır ve  üzerine dökülür. Soğuduktan sonra üzeri örtülerek buzdolabına kaldırılır.
Tadı durdukça oturuyor tavsiyem 1 gece dolapta bekledikten sonra servis edilmesi.


Afiyet Olsun!.. 

Hiç yorum yok: