7 Aralık 2011 Çarşamba

ŞEKER HAMURLU KURABİYELER


Bu gün kızımın isteğiyle kurabiye yapıp süslemeye karar verdik kurabiye için farklı tarif kullandım.Tarçınlı ve zencefilli nefis bir kurabiye, eğer isterseniz üstüne şeker hamuruda koymazsınız. Daha önce ki kurabiye tarifinden farklı bir tarif kullandım. Tabi ki kurabiye kalıplarını  ve süslemelerini de farklı yaptık.Daha bir çok kalıplar kullandık aşağıda hepsinin resmini vereceğim. Ama önce malzemeleri resimledim onlardan başlayacağım.Ben şeker hamurunu kendim yaparak renklendiriyorum ama isterseniz hazır da alabilirsiniz.
Fakat bu kurabiyeler de öncelik ellerin ve tezgahın çok hijyenik olması...
Kızım da en az benim kadar kurabiye yaptı ve süsledi.Herkese tavsiye ederim, güzel bir terapi oluyor. Kurabiyeleri yaparken yaklaşık 2 saat başka birşey düşünmediğiniz gibi eserlerinizi görüp gururlanıyorsunuz.
Bütün baskı kalıplar kızımın eseri, bana sadece yapıştırmak ve dizayn etmek düştü.


Malzemeler:
-200 gr Tereyağ (100 gr.margarin+100 gr.tereyağ da olabilir.)
-Aldığı kadar Un
-2 yemek kaşığı mısır nişastası
-1 Su bardağı + 1 yemek kaşığı  pudra şekeri
-1    Yumurta oda ısısında
-2 Çay kaşığı tarçın
-1 Çay kaşığı zencefil
-1/4 Çay kaşığı tuz
-1 Paket vanilya
-1 Çay kaşığı kabartma tozu

Süslemek için :
Yeterince Şeker Hamuru

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki tereyağ ve diğer malzemelerle yumuşak bir hamur yapalım.Yarım saat dolapta dinlendirelim.Tezgahta 1 cm.kalınlığında açalım, yapışırsa nişasta kullanbilirsiniz.İstediğiniz kalıplarla keserek
175 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-18 dakika pişirmeniz yeterli olacaktır.
Daha sonra şeker hamuru ile süsleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: