3 Ocak 2012 Salı

ÇERKEZ TAVUĞU

Aynı humus gibi çerkez tavuğunu da çok sık yapıyorum. Çünkü eşim ve çocuklar çok seviyor. Benim çocuklarım tavuk yemeği sevmiyor sadece bu şekilde yani soslu olunca yiyiyorlar bende protein almaları için, biraz uğraştırsa da yapıyorum.

Malzemeler:

-1 Tavuk bütün olarak haşlanmış
-4 kaşık mayonez
-6 kaşık yoğurt
-3 diş sarımsak
-1 su bardağı çok ince olmayan ceviz
-2 dilim bayat ekmek içi
-3-4 yemek kaşığı tavuk suyu
-Tuz- karabiber

Yapılışı:

-Bir bütün tavuk iyice haşlanır ve didiklenir. Üzerine bayat ekmekler ufalanır ve 3-4 kaşık tavuk suyu eklenir, tuz ve karabiber ile tatlandırılır.
-Sosunu ben genelde bir gece önceden yapıp buzdolabında dinlendiriyorum tadı daha oturmuş oluyor. Yoğurt,mayonez ve rende sarımsağı karıştırıp hiç olmazsa 2 saat bekletin.
-Daha sonra bu karışımı tavukların üzerine dökün ve rondo da çekilmiş cevizleride ekleyin.
-üzerini ceviz ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok: