12 Ocak 2012 Perşembe

ÇİKOLATALI PASTA

KAKAONUN LEZZETLE DANSI ÇİKOLATA...                               Bu pastayı daha önce yaptığım Mousse' li pastadan esinlenerek yaptım ama bu sefer hazır mousse kreması yerine, kremada eritilmiş  kuvertur çikolata kullandım. Bu gün gelen kuzenlerim ve annem tadını ve görüntüsünü çok beğendiler. Benim gibi çikolatayı çok sevenlerin yedikten sonra vaaaaav deyip yüzünü fazlasıyla güldüren bir pasta.
Bu kadar çok çikolatayı seven biri olarak, O büyülü lezzet olan kakaodan biraz bahsetmek istiyorum.

Kakao ağacı, yıl boyunca altı aylık iki devrede çiçek veriyormuş.Beş yapraklı ve ufacık binlerce çiçeğin beyazı dişi, pembesi ise erkekmiş.Sert rüzgarlara ve aşırı güneşe dayanıksız narin bir ağaç olan kakao,uygun koşullara kavuştuğunda hızla büyüyebiliyormuş. İkinci yılında çiçek açan kakao ağacı, dört yaşına vardığında meyve vermeye başlıyormuş. Binlerce çiçeğin arasından ancak onlarcası döllenmeyi başararak kakao meyvesine dönüşüyormuş. Meyveler ise gövdeye zarar vermemek için tek tek elle toplanıyormuş. Yine elle çıkartılan çekirdekler fermantasyona bırakılıyormuş. Fermantasyon süresi uzadıkça kakaonun aroması da yoğunlaşıyormuş.Kakaonun tadını etkileyen en önemli ve nazik işlem ise kavurma aşamasıymış.
Ben hikayeyi öğrenince çok etkilendim ve sizlerle paylaşmak istedim.Umarım sıkılmamışsınızdır.


Kakao ağacından bir görüntü.


Kekinin  tarifini  daha önce yaptığım mousse'li pastadan alabilirsiniz.                                                        Üst kreması ise 200 gr.kremada eritilmiş 200gr kuvertur çikolata.                                                         Soğumuş kremayı 5 dakika çırpın ve  Kelepçeli kalıptan çıkarmadığınız soğumuş kekin üzerine döküp, düzeltin ve buzdolabında 2-3 saat dinlendirin.
Üzeri istediğin şekilde süsleyebilirsiniz, ben madlen çikolata ve rende çikolata kullandım.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: