7 Ocak 2012 Cumartesi

FIRINDA SİGARA BÖREĞİ

Aslında tüm aşçıların toplanıp, bu böreğin isminin değiştirmesini çok istiyorum. Bir taraftan çocuklarımıza sigaranın zararını anlatırken, bir taraftan da onun ismi ile börek yediriyoruz. Bu isme  o kadar alışılmış ki ben bazen sarma börek diyorum hiç kimse anlamıyor. Mecburen bende başlığı bu şekilde yazdım. Şimdi gelelim böreğe, ben bu böreği yıllardır yapıyorum tadından son derece memnunum.İçi yumuşacık dışı çıtır çıtır. Çünkü bu börek banyolu...
Nasıl mı ?  İşte tarifi...

Malzemeler:

-4 Yufka
-1/2 Su bardağı sıvıyağ
-1 Yumurta sarısı
-İstediğiniz iç malzeme (Ben bu sefer kavrulmuş pazı ve dil peyniri ile yaptım harika oldu.)

Yapılışı:

-1 yufka tezgaha yayılır ve üzeri fırça ile yağlanır sonra diğer yufka üzerine serilir oda yağlanır.
-Önce 4'e bölünür sonra o parçalar 3'e bölünür toplam 12 adet börek olur.
-Geniş tarafına iç harcı konularak sarılır.
-Bol su konmuş geniş bir kabın içine börekler atılır.Suyu çeken börekler hafif sıkılarak sudan çıkarılır.dizilir
-Fırın tepsisine dizilir ve üzeri ne yumurta sarısı sürülür istenirse susam ve çörek otu serpilerek pembeleşene kadar pişirilir.
-Önceden ısıtılmış 200 derece de 30 dakika yeterli oluyor.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok: