29 Şubat 2012 Çarşamba

ÇİKOLATALI MUZLU PASTA

Eşimin doğum günü için yaptığım bu pastanın üzeri ganaj kaplama içi ise
muz ve  şam fıstığı kenar kaplaması ise eritilmiş çikolata.

Malzemeler:

4 Yumurta (Küçük ise 5)
1 Su bardağı tozşeker
2 Su bardağı Un
Yarım bardak Süt
Yarım bardak Portakal suyu
Yarım bardak Ayçiçek yağı
1 Kabartma tozu
1 Vanilya
2 yemek kaşığı kakao

Kreması:
300 gr krema
300 gr bitter kuvertür çikolata
100 gr.sütlü kuvertür kenarları için

Şerbeti:
1 su bardağı sıcak su
4-5 damla badem aroması

Yapılışı:

-Önce kekini yapıyoruz ben genellikle bir gün önceden yapıyorum.(Daha önceki pandispanya tariflerimden nasıl yapıldığını görebilirsiniz.)
-Daha sonra keki üç parçaya ayırıyorum ve ilk parçasını kelepçeli kalıba koyuyorum.Üzerine önce şerbetini sonra kremasını sonra muz ve fıstığını koyuyorum.İkinci kata da aynılarını uyguluyorum.ancak ikinci kata muz ve bitter çikolata koydum. Son katın alta gelecek kısmını şerbetle ıslatıyorum ve kapatıyorum.üzerine kremasını düzgün bir şekilde koyup buzdolabına kaldırıyorum.

-2 saat bekleyen pastanın üzerine ganaj döküyorum resimlerde sırasıyla görüyorsunuz.Kek kalıbını sağa sola döndürerek ganajın yayılmasını sağlıyoum kesinlikle düzeltmek amacıyla ganaja hiçbir alet değdirmeyin. Çünkü hemen bozuluyor. Yine buzdolabına 1 saat için kaldırıyoruz.
-Dışarı çıkardığımız pastayı kelepçeli kalıptan kurtarıp servis tabağına alıyoruz ve kenarlarını eritilmiş çikolata ile sıvayıp üzerini istediğimiz şekilde süslüyoruz.
Afiyet Olsun...











                                                                         üzerine ganaj döküldü
                                                                          ve yayıldı.

Hiç yorum yok: