6 Şubat 2012 Pazartesi

MOZAİK PASTA

Bu tarifi sanırım bilmeyen yoktur taaa çocukluğumdan kalan bir tat.Annem akşamdan yapardı bu pastayı ben de mutfakta tıpkı şimdi benim kızımın yaptığı gibi, küçük taburemi alıp mutfaktaki yerimi alır,hem seyreder hem de ne zaman bana tattıracağını beklerdim. Annemin gününde, güzel bir pasta edası ile sofrada ki en güzel yeri alırdı. Tabi O zamanlar evlerde şimdiki gibi  pastacılara taş çıkartacak  kadar güzel pastalar yapılamıyordu. Sanırım annemin döneminin işleri ve yapılacak öncelikleri farklıydı. Ancak o günlerden bu güne kadar gelebilen bu pasta bana şunu hatırlatıyor,  güzel şeyler  günümüze kadar gelebiliyor. Tıpkı geleneklerimiz gibi.       Neyse lafı daha fazla uzatmadan annemin O güzel  pastasının tarifini vereyim.

Malzemeler:

-400 gr.petibör bisküi (2 paket)
-100 gr. Tereyağ yada Margarin
-3 yemek kaşığı Kakao
-1  Çay bardağı Tozşeker
-1 Su  bardağı Süt
1 vanilya
1 cay bardağı fındık kırığı (istege bağlı)

Yapılışı:

-Tereyağ tencereye koyup eritilir.Ocağın altı kapatıldıktan sonra içine tozşeker,kakao ve süt konup iyice karıştırılır, şeker eriyinceye kadar.
-Diğer tarafta bisküiler elle küçük parçalara ayrılır.Tencerini içindeki sıvı karışıma eklenir.
-Bisküiler karışıma kaşıkla iyice yedirilir.
-Streç  filmle kapladığınız kalıba bu karışım dökülür ve üzeride streçle kaplanarak bastırılır. Buzdolabına konur. 2-3 saat sonra kalıptan çıkaılır ve dilimlenerek servise hazır hale gelir.
-Benim tercihim yine akşamdan yapılmasından yana çünkü tadı  daha güzel oturuyor. 

                             Afiyet Olsun!... 

Hiç yorum yok: