12 Ekim 2012 Cuma

TURŞULAR





Bu yıl ilk kez turşu denemesi yaptım.Fakat sizlere yayınlamak için tam bir ay bekledim.Çünkü lezzetinden emin olmak istedim.Gerçekten çok lezzetli ve çıtır çıtır oldu. Sizleri bu tattan mahrum etmek istemedim ve şimdiye kadar denemediğim için gerçekten üzüldüm.
İşte malzemeler ve yapılışı...
Salatalık Turşusu:

1 kg.kornişon salatalık
2 Çay bardağı Sirke   
2 Yemek kaşığı iri tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 Dilimlenmiş limon
2 Baş sarımsak  (10-15 adet)
1/2 demet maydanoz                                                                                         


Domates Turşusu:                   1 Kg Yeşil domates  (Domatesleri doğrarsak içine daha güzel nüfus ediyor) 
                                               2 çay bardağı sirke   
                                               2 Yemek kaşığı iri tuz  
                                                1 Yemek kaşığı şeker
                                                2 Baş sarımsak (10-15 adet)
                                                 1/2 demet maydanoz
                                                 1 büyük domates rendesi (Turşunun üzerinin küflenmemesi için ve tadının      güzel olması için.)
 Acı sevenler içine acı biberde ekleyebilirler.
                                    
Denemenizi tavsiye ederim. 




Hiç yorum yok: