13 Aralık 2012 Perşembe

TAVUK KAVURMA


Bu çok sık yaptığım ve bizim ailenin de çok sevdiği bir tavuk tarifidir.
Bu tavuk vog tavada yapılıyor. Benim için en önemlisi de çok pratik  ve bir o kadar da lezzetli bir yemek. Ben bu yemeğin çok da sağlıklı olduğunu -




düşünüyorum çünkü içi baharatlı ve sebzeli...


Malzemeler:
-1 kg.Tavuk eti  julyen doğranmış
  (Ben göğüs tercih ediyorum.)
-3 Büyük Baş Soğan yarım ay doğranacak
-6-7 diş sarımsak
-10 adet Köy Biberi Jülyen doğranacak
-10 adet kırmızı Biber Jülyen doğranacak
-1 adet Domates Kabuğu soyululup , küçük doğranacak
-3 yemek kaşığı soya sosu 1 tatlı kaşığı
-3 yemek kaşığı zeytiyağı   1 tatlı kaşığı
-Kekik
-Köri
-Tuz eklemeyin,soya sosunun çok tuzlu olduğunu unutmayın!!!


Yapılşı:

-Önce soğan,sarımsak ve tavukları zeytinyağı ile birlikte tavada kavuruyoruz.Bu kavurmanın püf noktası ateş çok yüksek olacak yani tavuğun sulanmasına izin vermeyeceğiz.
-Tavuğun rengi değişince içine biberleri ve doğranmış domatesi atalım ve pişinceye kadar kavuralım.Zaten çok çabuk pişiyor.
-Ocağın altını kapatmadan içine soya sosunu ekleyelim ve 5 dakika daha kavuralım.
-Sonra altını kapatalım ve içine kekik,köri ekleyelim.

Afiyet Olsun...







Hiç yorum yok: